fbpx
(073) 922 44 90
(050) 338 55 32
yogamarket2014@gmail.com
Працюємо: пн-пт 9:00-18:00
Вихідні: сб, нд
Корзина

Як вибрати Йога-тічера?

13.06.2018

Мистецтво викладання – це мистецтво сприяти відкриттю.

Марк Ван Дорен

Багато хто вважає, що викладачам йоги потрібно глибоко розуміти анатомію та фізіологію. Є переконання, що людина має бути надзвичайно духовною для навчання йозі. І щоб бути «істинним» наставником, необхідно вчитися в ашрамі в Індії, практикувати карма-йогу весь день, перш ніж занурюватись у медитацію.

Насправді є багато речей, що надихають людей ставати викладачами. Деякі вибрали цю професію, тому що хочуть ділитися знаннями, інші виявили, що йогічна практика є фізичною та емоційно-терапевтичною, і горять бажанням поділитися своїми переживаннями.

Що ж робить йогіна чудовим учителем? На що слід звернути увагу при виборі свого наставника?

Хоча немає критеріїв відбору інструктора, ми постараємося позначити основні пункти, які є ключовими та вартими уваги!

1. Присутність. Це одне з тих найголовніших відчуттів, які ви можете випробувати, коли йога-тічери входять до кімнати – їхня поява привертає увагу. Їхня енергія здатна підняти вас і змусити почуватися вільно, подарувати почуття, що ви бажаний гість, спонукати займатися йогою, навіть якщо ви не особливо налаштовані на заняття.

2. Добре серце. Люди приходять на практику, щоб відчути себе не просто добре, а краще ніж до того, як вони ступили на килимок. Учень повинен усвідомлювати свою залученість, бути частиною одного цілого з групою, що визначається умінням та бажанням тічера подарувати учню почуття комфорту. Доброзичливість вчителя допомагає зруйнувати будь-яке занепокоєння, яке може відчувати новачок при відвідуванні класу вперше.

Yoga_teacher

Йотам Адлер з учнями на Carpathian Yoga Fest 2018

3. Легкість та позитивні емоції. Іноді йога-тренери надто зосереджені на послідовностях асан і забувають про почуття гумору. Урок проходить цікавіше і невимушеніше, коли в залі панує атмосфера легкості та гарного настрою. Хороший викладач доступний для студентів поза класом, не сприймає себе надто серйозно та пам’ятає імена своїх учнів.

Yoga_teacher1

Панкадж Садану з учнями на Carpathian Yoga Fest 2018

4. Компетентність. Немає єдиної системи оцінки кваліфікації вчителя йоги. Йога охоплює широке коло тем, починаючи від філософії та закінчуючи техніками дихання. Крім того, що інструктор повинен бути експертом у йозі, також він повинен мати знання про тіло, призначення асан. Часто люди приходять займатися після травм, важливо підібрати їм послідовності вправ, які підійдуть у їхньому випадку. Здатність чітко передавати інформацію є ключовим для поняття того, що відбувається. Використання підказок, включаючи візуалізацію, або просто зрозумілі, доступні вказівки, як входити, утримувати та виходити з асани, є життєво важливими для корисної та безпечної практики.

yoga_teacher2

Андрій Лаппа з учнями на Carpathian Yoga Fest 2018

5. Фізичні якості. Найкращий спосіб вести за собою – показати на власному прикладі. Вчитель повинен глибоко розуміти рухи, постановки асан та фізіологію, а також систематично відточувати власну практику. Хоча фізична гнучкість бажана при демонстрації вправ, тічер повинен уміти адаптувати заняття до потреб учнів, їхнього рівня.

6. Любов до йоги. Кожна взаємодія із людьми – це обмін енергією. Йогін, здатний передати позитивну енергію учням, створює комфортнішу атмосферу. Завжди можна помітити Майстра, котрий любить те, що робить. Є тічери, які відчувають «вигоряння», але є ті, що ніколи не відчувають цього стану. Йогічна практика спрямована на покращення розуму, тіла та духу. Коли тічер любить те, що займається, це відчуття передається учням.

Yoga_teacher3

Учасники Carpathian Yoga Fest 2018

Юрій Сулик, керівник Yoga IF School, співорганізатор Carpathian Yoga Fest, автор методології «адаптаційно-цілісної Йоги»

“Помилково вибирати викладача лише за параметром “його ідеї резонують зі мною”. Часто це має місце, а часто ні. Завдання викладача знайти ваші слабкі сторони, вивести вас із зони комфорту, причому на різних рівнях. А часто ми це сприймаємо як опір та шукаємо для цього якесь підтвердження.

Адекватний викладач навряд чи вам відкриватиме чакри, підніматиме кундаліні тощо. Хоча б тому, щоб це у реалізації стало можливим, потрібні десятки років спеціалізованої практики, яку мало хто зможе подужати. Та й більшості людей, які приходять на заняття – цього не потрібно, їхня мета бути здоровими та насолоджуватися життям. Хоча адекватність можна перевірити «відкриттям чакр», сам викладач має зробити йогу своїм життям, це не одна з його професій. Він має бути справжнім практиком. Займатися традицією, мати реального індійського ГУРУ. Це в ідеалі. Викладач має бути досвідченим, який практикує багато років, провести не одну тисячу занять. Саме тоді можна сказати “за його плечима досвід”.

Дмитро Світло, інструктор міжнародного рівня, мануальний терапевт, засновник духовно-освітнього порталу «Живе Знання»

Якось я потрапив до дуже гарного і дуже світлого вчителя, і перше заняття його викликало у мене дике роздратування. Якби я вибрав його за принципом, що мені там добре і класно я втік би і не отримав би тих алмазів, які він був здатний дати. Дійсно вчитель повинен скласти ваш мозок, порвати ваше его… Це дуже важливо… Приголомшливі слова про парампару, але особисто для мене тут, коли є багато студій і не видно ніде ніякої парампари, то це здається чимось недосяжним. Робимо асани і напевно важливо, щоб ваш майстер не покалічив вас.На мій погляд, ваш учитель повинен вас підштовхувати до практики в усвідомленості. Якщо він змінює у вас пристрасть, бажання глибше, нижче, більше, я б намагався відійти від такого вчителя. Дуже харизматичні вчителі, які качають енергію, ви на підсмоктувачі просто приходьте після роботи він вас прокачав – дуже зДорово, але … чи підштовхує він вас до розвитку, чи вчить він вас самому наповнюватися, це важливо. Коли мова іде про практику асан дуже важливо щоб вас правильно відбудували, щоб проговорювали ці речі, щоб не просто промовляли, але щоб ви отримували розуміння, навіщо ви це робите, чому вас саме так відбудовують. І дуже важливо, щоб вчитель наглядав за залом, якщо ви робите неправильно, а він просто продовжує вести заняття, ну таке…”