fbpx
(073) 922 44 90
(050) 338 55 32
yogamarket2014@gmail.com
Працюємо: пн-пт 9:00-18:00
Вихідні: сб, нд
Корзина

Як грати на співаючій чаші?

09.01.2024

Як правильно тримати?

Перед початком, розташуйте тибетську співаючу чашу на зручній для вас поверхні так, щоб вона залишалася нерухомою: на спеціальній подушці (подушка або бублик), на розпростертій долоні або кулаку. Даний метод залежить від розміру та ваги, стіку та особистих уподобань. Водіть по чаші максимально м’яко: якщо рука надто сильно доторкається до чаші, вона не співатиме, тому що ви заблокуєте звук. Якщо поставите чашу безпосередньо на тверду поверхню, вона може звучати досить неприємно. Чим менше площа контакту, тим красивішим буде її звучання, переливи.

Існує два основних методи гри на цьому інструменті.

1. Тертя обода: резонатор прикладають до зовнішньої стінки під прямим кутом і безперервно ковзають по стінці.

2. Удари як по дзвону: стиком або молоточком по краю, викликаючи тривалі вібрації.

Іноді ці методи поєднують, спочатку злегка стукнувши по чаші, для вилучення дзвінкої основної ноти, а потім її підхоплюють шляхом тертя по краю і насолоджуючись всім спектром обертонів.

Вибирайте стік або спеціальний повстяний молоточок, який відповідає інструменту: для великого діаметра та тонкостінних чаш краще взяти важкий резонатор із твердого матеріалу (металевий або дерев’яний) для отримання низькочастотного багатого та потужного звучання. Для ємності невеликого розміру краще підійде паличка з легкого дерева невеликого розміру для отримання гарного та високого звуку.

Резонатор, покритий шкірою або замшею, прибирає шелест від тертя дерева об метал, при цьому також забирає і верхні обертони. Ви можете грати як однією, так і іншою частиною резонатора в залежності від уподобань та ситуації.

Проводячи резонатором по стінках і ободку, важливо стежити за положенням зап’ястя, намагайтеся притримувати однаковий кут дотику. Намагайтеся також дотримуватись однієї швидкості та сили тиску для рівномірного звучання. Чаші, у яких явно виражені високочастотні обертональні вібрації, можуть змінювати свою мелодику в залежності від кута впливу стіком: від низького при перпендикулярному дотику до більш високого при збільшенні нахилу. Такі вироби здатні видавати до 5-6 різних унтертонів та обертонів. Тверді стіки дають різкий і чистий звук, а повстяні молоточки — м’який і заспокійливий.

Додавання води

Щоб урізноманітнити звуки, які видає чаша, можна наповнити її водою, і таким чином отримати більш глухе звучання. Різний рівень води дає різні тони. При великій інтенсивності на поверхні спочатку утворяться концентричні кола, які зі збільшенням амплітуди почнуть рватися. Ви почуєте характерне дзюрчання і, можливо, побачите навіть бризки води.


Також можна грати відразу на кількох інструментах, отримуючи дивовижні ефекти резонансу: чаші здатні підсилювати та гасити півтони один одного, переймати гармоніки.